onsdag 30. juni 2010

Austinroser FTW

Hver gang jeg passerer blomster og særlig roser, må jeg stikke nesen nedi og kjenne på lukten. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg er blitt direkte skuffet av manglende godduft, særlig av rosene som lover så mye med sine flotte blomster.

Roser er blant de blomstene jeg bare har visst at jeg skulle ha i min hage, uten at jeg egentlig kan noe som helst om dem. Det eneste jeg har vært soleklar på, er at mine roser skal dufte i bøtter og spann! Historiske roser begynte å tegne seg som gode kandidater til hagen min. Helt til jeg i fjor oppdaget Austinroser. Nydelig riktblomstrende roser, i mange flotte farger og alle med deilig duft, og ikke så værst hardføre heller.

Etter et raid på hagesenter litt sent på sommeren i fjor, endte jeg opp med noen Austinroser. Gleden var stor da jeg oppdaget at alle hadde overlevd vinteren. Selv om noen nok så litt medtatte og stusselige ut.

Men de våknet til liv de også. De står og fryder oss med masse vakre blomster. Jeg blir rett og slett glad av å se på dem. Og hver gang jeg stikker nesen borti Austinrosene mine, gleder de meg med de herligste dufter :) 







5 kommentarer:

  1. Austin roser er bare nydelige, må ha roser :-)
    Hvilken er det på bilde nr. 2?
    Den har så lekker lysegul farve.

    SvarSlett
  2. Aud på Dal: Tusen takk for kommentar, og ja roser er obligatorisk :)
    Den gule rosen på bilde nummer 2 er en Molineaux-rose

    SvarSlett
  3. Takk for inspirasjonen. Nå skal jeg jammen gå ut,stikke nesen i roser istedet for å sitte foran PCèn :-)
    PS. Rosene dine er nydelige.

    SvarSlett
  4. Her var det også fantastiske rosebilder. Det er nok sesong for roser nå og jeg VIL også ha flere i hagen min. Flotte roser og jeg takker for at jeg fikk titte.

    SvarSlett
  5. Parkvegens Hageglede og Vivi: Tusen takk for søte og hyggelige kommentarer :)

    Roser er fantastisk :)

    SvarSlett