torsdag 24. september 2009

Årets løkinnkjøp

Da har jeg fått kjøpt inn blomsterløker med stor hjelp fra min 4 år gamle datter. For at husbonden skal få litt egentid foran PCen, blir ofte 4åringen med på mammas hagesenterrunder med påskudd om at da skal hun få is. Den senere tid har hun dessuten hatt stor glede av å få velge egne blomster. Årets løkinnkjøp ble derfor noe preget av dette. Da både mor og datter hadde plukket vilt blant løkene til Olsens enke, var handlekurven rett og slett blitt helt full. Min en gang så fine plan om å ikke ha for stort fargeutvalg og passe mengder både tidlig- og sentblomstrende løker, var bare å glemme. Tidlig neste vår dukker det (forhåpentligvis) opp en stooor mengde røde og rosa tulipaner, samt innslag av diverse blomster i orange, hvitt, gult og flere lillanyanser. Ihvertfall hvis jeg får tatt meg sammen og plantet det som føles som en million løker...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar