torsdag 20. august 2009

Austin roser

I sommer oppdaget jeg Austin roser. Roser som vistnok skal skal være hardføre og for det meste tåle vårt klima. Og viktigst av alt: Har en god og kraftig duft.
Etter litt planlegging og løst snakk i heimen, var det mer eller mindre enighet om at det ville vi plante rett utenfor gjerdet vårt. En av de beste plassene for planter i hagen med sol fra kl.8 om morgenen til kl.20 om kvelden. Jeg var tilfeldigvis innom Ballerud hagesenter i et helt annet ærend, men oppdaget til min store glede et stort utvalg av mine nye favorittroser. Resultatet var 6 ulike Austinroser (bilder kommer senere), et oppstammet lerketre, et par små vintergrønne busker, eføy, lavendel og lillablomstrende salvie. Også glemte jeg deler av det jeg egentlig dro for å handle. Da var det bare å begynne å jobbe. Først måtte to spireabusker vekk. Det var ikke så enkelt som jeg hadde håpet, men takket være en sterk husbond, fikk vi dratt dem opp av jorden. Nå står rosene kjempefint og flere av knoppene er sprunget ut, tiltross for at høstværet har kommet til Oslo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar