torsdag 1. juli 2010

"Alien" i hagen

Innimellom dukker det opp noen overraskelser i hagen min. Planter jeg har glemt at jeg har puttet i jorden og som jeg ikke helt vet hvordan kommer til å bli.


Midt i keiserkronene mine har det dukket opp en løkplante som sakte men sikkert har strukket seg oppover i hard konkurranse med liljene. Nysgjerrigheten har vært stor og i flere månder nå har jeg ventet på at den skal vise sin blomsterprakt. Det har tatt sin tid og på et tidspunkt ble den til og med litt glemt inne i liljeskogen.


Så for noen dager siden tittet plutselig en liten "Alien"-aktig sak frem med små nydelige lilla blomster. Ganske kul egentlig :) Bare synd den er så godt gjemt. Neste år blir den nok flyttet til en annen vokseplass (hvis det ikke går i glemmeboken).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar