onsdag 30. september 2009

Opprydding og utplanting

Denne helgen i strålende varmt vær, bestemte jeg meg for å rydde i bedene og redde inn de grønne tomatene, noen georginer og begonia. Og rett og slett få ryddet plass til lasset med blomsterløk. I det fine været føltes det litt ille å avslutte sommersesongen. Da gradestokken viste 0 grader påfølgende morgen, var jeg likevel svært fornøyd med avgjørelsen.
Jeg fikk god "hjelp" av begge døtrene mine da løkene skulle utplasseres. Det totale kaos rådet. 1-åringen og 4-åringen løp rundt med spader og gravde litt både her og der (og 1-åringen syntes det var ganske festlig å slå alt og alle - og særlig storesøster - med spaden). Et forsøk på å organisere løkene etter farge og type, ble kjapt oppgitt, da løkene fra de ulike posene plutselig var spredt rundt i hagen av ivrige barnehender. Etter en del timer med graving, megling mellom søstrene, innhenting av løker og litt mer megling for å få tilbake tiltrengte hageredskaper fra mine små hjelpere, var omsider de fleste løkene kommet i jorden.
Nå gleder familien seg til våren for å se resultatet. Det burde bli ganske fargesprakende og frodig :) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar