tirsdag 25. august 2009

Fremdeles sommer

Hver gang det har vært fint helgevær, har husbonden overlatt VISAkortet sitt til undertegnede og sendt meg avgårde til et valgfritt hagesenter. Dette er nødvendigvis ikke den beste måten å spare penger på (snarere tvert imot), men til gjengjeld har det gjort underverker i en i utgangspunktet svært kjedelig hage. Denne helgen var intet unntak. Valget falt på Olsens enke. Her kjøpte jeg tidligere i vår en rød dverglønn som ser ut til å trives godt. Dessverre kommer den ikke helt til sin rett, da den er plassert mot en rød vegg. Så da var det bare å kjøpe en til. Denne ble plassert mot et brunt gjerde i samme bed som flere av Austin-rosene. I tillegg investerte jeg i noen steppesalvier som jeg håper blir fine og lilla ved siden av rosene neste sommer. En bladlilje (Hosta) ble også plantet denne helgen - i et mer skyggefullt bed. Nå er det slutt på plantekjøpene for i år...tror jeg. Selvfølgelig med unntak av løker: I september planlegger jeg flere raid på hagesenter for å finne både tulipaner og liljer. Og kanskje noen andre spennende løkplanter.....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar